E-ITSPEA 5: Virginia Shea 10 käsust

 "Andesta teistele nende eksimused - igaüks on olnud algaja."

Me kõik tahame teistele inimestele, eriti töökollektiivile, meeldida. Kuid sageli tervitavad uustulnukat ärritunud kolleegid, kellel on oma probleemid ja kes on oma töös juba tüdinud. Paraku ei saa seda õhkkonda sõbralikuks nimetada. Ja see kehtib mitte ainult Interneti, vaid ka reaalse igapäevaelu kohta.

Kui algaja teeb vea, siis nad alati kaebavad tema üle, arutavad teda selja taga. Nii töötab kahjuks tänapäevane maailm.

Uus meeskond on alati stressirohke ja mitte ainult töökohta vahetanud inimese jaoks. See on stressirohke lapsele, kes on üle viidud teise kooli, esmakursuslasele, täiskasvanule, kes on tulnud täienduskursustele või isegi joogale.

Oletame, et meeskond suhtleb messengeris ja mõni kolleeg ei meeldi teile. Suure tõenäosusega kirjutab ta sinust oma ülemusele, tehes sinust täielik idioot. See pole hea. Parem oleks, kui sama töötaja kirjutaks teile otse, viidates teie vigadele. Sest samas kollektiivsuhtluses võidakse sind eirata kõigi küsimuste korral. Lõppude lõpuks on suure tõenäosusega juba olnud kuulujutt, et olete kuskil eksinud.

Enda kogemuse põhjal tundsin uues meeskonnas negatiivset. Üks kolleeg ei tahtnud mind meeskonda vastu võtta ja koputas mind pidevalt juhendaja poole. Ja alles paar kuud hiljem võttis ta mind vastu, sest pidin talle komplimente tegema, väikestes asjades aitama, teda inimesena tundma. Ja see ei pea olema nii. Sa pead olema uustulnukate suhtes sõbralikum. Ka algajad on inimesed.







Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Noppeid IT ajaloost

E-ITSPEA 2: Arpanetist Facebookini - Interneti kujunemislugu

Info- ja võrguühiskond